Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2010

Τουρισμός : Ναι μεν αλλά.... (κι ο χειμώνας δριμύς)

ΡΕΝΑ ΔΙΑΚΙΔΗ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗς ΡΟΔΟΥ - ΠΕΜΠΤΗ 12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Η τουριστική σαιζόν, που φέτος περνά για τη χώρα μας διαπυρός και σιδήρου, τελικώς δεν εξελίσσεται και τόσο άσχημα, όπως αρχικάδιαφαινόταν. Η μείωση πανελλαδικά των αφίξεων είναι πολύ μικρή, μόλις  1,3% σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, ενώνησιά όπως η Ρόδος  και η Κωςκαταγράφουν θεαματική άνοδο Στην πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων, στο επτάμηνο, οαριθμός των ξένων επισκεπτών αυξήθηκε κατά 7,61%, φθάνοντας τις 753.690αφίξεις, 53.332 περισσότερες από πέρυσι το ίδιο διάστημα. Εντυπωσιακή αύξηση77,9% παρουσίασαν οι αφίξεις από τη Ρωσία, φθάνοντας στο επτάμηνο τις 40.000,ενώ εκτιμάται ότι συνολικά φέτος θα φθάσουν τις 70.000.  Όσο για την Κω, η αύξηση της τουριστικήςκίνησης στο επτάμηνο έφθασε σε ποσοστό 10,46%. Μόνο τον Ιούλιο, ο αριθμός τωνξένων αυξήθηκε κατά 11,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Ωστόσο , η πραγματικήεικόνα της τουριστικής σαιζόν δεν αποτυπώνεται μόνο με τα ποσοστά τωναφίξεων, τα οποία μάλλον  επικοινωνιακάκαι ψυχολογικά έχουν αξία,  αφού τόσο ησυγκράτηση, όσο και η άνοδος, οφείλονται στις πολύ χαμηλές τιμές και στιςπροσφορές των ξενοδοχείων .  Είναιενδεικτικό ότι στη Ρόδο όπου φέτος λειτούργησνα 5.000  νέες κλίνες πολυτελείας, οι τιμές μειώθηκανκατά 25% κατά μέσο όρο! Η μείωση των διανυκτερεύσεων αποτελεί μια ακόμη βασικήπαράμετρο που πρέπει να συνυπολογιστεί. Επιπλέον, με ποια ακριβώς χρονιάσυγκρίνουμε τη φετινή σαιζόν;


«Τα στοιχεία της ΥΠΑ για το επτάμηνο του 2010 δείχνουν μιαμικρή υστέρηση στις αφίξεις τουριστών σε σχέση με το 2009», δηλώνει ο Γιώργος Τσακίρης, πρόεδρος του ΞενοδοχειακούΕπιμελητηρίου της Ελλάδος. «Βεβαίως, τα στοιχεία των αεροδρομίωνκαταγράφουν μια τάση, όμως εξίσου σημαντικές παράμετροι για να εκτιμήσουμε ταέσοδά μας και την αποδοτικότητα του τουριστικού προϊόντος μας είναι οι τιμέςπώλησης του προϊόντος και η διάρκεια παραμονής των επισκεπτών. Αναμφισβήτητα ημικρή μείωση των αφίξεων, εφόσον διατηρηθεί σ' αυτό το επίπεδο και το υπόλοιποτης χρονιάς, καταδεικνύει ότι τουλάχιστον καταφέραμε να διατηρήσουμε το μερίδιόμας στην αγορά. Αυτό βέβαια έγινε δυνατό καθώς τα ξενοδοχεία χρησιμοποίησαν τιςτιμές τους ως εργαλείο marketing και προσέλκυσης των τουριστών, μειώνοντας τιςτιμές τους, μεσοσταθμικά, κατά 15% και απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ. Αυτόόμως θα έχει ως συνέπεια, στο τέλος του χρόνου, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσειςνα παρουσιάσουν ζημίες, ή στην καλύτερη περίπτωση, «μη κέρδη», καθόσονλειτουργικά έχουν ξεπεράσει τα όρια της αντοχής τους, με μια αναμενόμενη μείωσητζίρου γύρω στο 15% για το 2010».

«Αριθμητικά, το ποσοστό -1,30% δείχνει τις αφίξεις μόνο στααεροδρόμια (δεν γνωρίζουμε εάν συνεχίζουν οδικώς ή με πλοία), όμως οικονομικάμειώνονται 7-9% λόγω της ύφεσης σε σχέση με πέρυσι», σημειώνει από την πλευρά του ο Σπύρος Γκίνης, αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕπιχειρήσεωνΤουρισμού. «Εάν δεν αναπτύσσεται κάτι, συρρικνώνεται για τρίτη χρονιά έχουμε πτώσηενώ η Τουρκία συνεχώς αύξηση. Ο ελληνικός τουρισμός φυλλορροεί, οι γείτονές μαςφτάνουν τα 30 εκατομμύρια τουρίστες και εμείς από τα 15 εκατομμύρια το 2004τρέχουμε σήμερα στα 13,5. Πρέπει επειγόντως να αρχίσει η ανασυγκρότηση στοντουρισμό, σε αναπτυξιακό επίπεδο, στις υποδομές, στην υποστήριξη θεμάτων υγείαςστα νησιά. Διαφορετικά...»

Διαφορετικά ο φετινός χειμώνας (όπως και οι επόμενοι)προβλέπεται δριμύς....