Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

Ρένα Διακίδη - Σε όλα μέσα

Συνέντευξη στο περιοδικό Rodos Confidential - Ιούλιος 2010 (τεύχος 2)




Τι σας γοητεύει περισσότερο στη Ρόδο;

Η δυνατότητα που σου δίνει να την δεις μέσα από μια κινηματογραφική ματιά και να ανακαλύψεις την πραγματική της ομορφιά. Αρκεί βέβαια να έχεις τη διάθεση και την ικανότητα να αλλάξεις τη ματιά σου. Είναι εντυπωσιακό πόσα καινούργια πράγματα θα ανακαλύψεις, πόσα παλιά, κρυμμένα ή ξεχασμένα θα ξαναθυμηθείς!


Ποια θεωρείτε σημαντικότερη (μέχρι σήμερα) στιγμή της Ρόδου;

Θα πρέπει να ανατρέξω πολλές δεκαετίες πίσω και να την αναζητήσω εκεί. Σήμερα δυσκολεύομαι να διακρίνω κάτι ξεχωριστό και αυτό ομολογουμένως με ανησυχεί.

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στη Ρόδο τι θα ήταν αυτό;

Θα ζητούσα από τον κόσμο της και τους παράγοντές της, σε όλα τα επίπεδα, να επαναξιολογήσουν αυτόν τον τόπο και ανάλογα να πράξουν. Είμαστε ένας προνομιακός τόπος, αλλά τώρα πια, σε αντίθεση με κάποια χρόνια πριν, δεν ξέρουμε ή δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε. Τον ξεπουλάμε καθημερινά σε τιμή ευκαιρίας, στο όνομα της μαζικότητας. Κι αυτό φαίνεται σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο οικονομικό. Με ενοχλεί επίσης αφόρητα το γεγονός ότι η λέξη αισθητική δεν υπάρχει πια ούτε στο λεξιλόγιο, ούτε στις προτεραιότητες, ούτε στις παρεμβάσεις που γίνονται σ’ αυτόν τον τόπο. Για μένα η αισθητική είναι μια έννοια ευρύτερη, πολύ πέραν την εμφάνισης. Η Ρόδος έχει την τύχη να κουβαλά την αισθητική άλλων εποχών. Η σύγχρονη, δυστυχώς απουσιάζει.


Αν σας ζητούσαμε ένα πρωτοσέλιδο / ή μια εκπομπή αφιερωμένα στη Ρόδο τι τίτλο θα βάζατε;

«Σαν παλιό σινεμά…». Για να αναδείξω όλα αυτά που καθημερινά ξεθωριάζουν, ξεφτίζουν, χάνονται, την αισθητική εκείνων των καιρών.



Ποιον θεωρείτε μέντορά σας;

Τα πρώτα βήματα στα ΜΜΕ τα έκανα στο ραδιόφωνο. Ακολούθησε η τηλεόραση και σχεδόν ταυτόχρονα η εφημερίδα. Στο ραδιόφωνο σε θεωρούν εκφωνήτρια. Στην τηλεόραση, παρουσιάστρια. Στην εφημερίδα δημοσιογράφο. Η εφημερίδα καταξιώνει όλα τα άλλα. Δημοσιογράφος έγινα δίπλα στον Βασίλη Αθανασίου, εκδότη και διευθυντή της εφημερίδας «Δημοκρατική της Ρόδου». Έχουμε μια πολύχρονη συνεργασία. Με εμπιστεύθηκε όχι μόνο στο πολιτικό ρεπορτάζ αλλά κυρίως στο πολιτικό σχόλιο, που είναι και το δυσκολότερο. Η μεγάλη αναγνωρισιμότητα ήλθε από την «Τηλεόραση ΚΟΣΜΟΣ» του Κλεάνθη Λοΐζου, με τον οποίο έχω επίσης μια πολύχρονη συνεργασία.


Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για τις γυναίκες στη Ρόδο να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας του νησιού;

Πιστεύω ότι ήταν πολύ πιο εύκολο από άλλες περιοχές. Η έντονη τουριστική δραστηριότητα του νησιού δημιούργησε πολύ νωρίς τις συνθήκες και έδωσε τις δυνατότητες σε πολλές γυναίκες – αν όχι στις περισσότερες – να μπουν στην παραγωγική διαδικασία και πολλές από αυτές να διακριθούν και να διαπρέψουν επιχειρηματικά.

Οι πολλαπλοί ρόλοι που καλούνται να επιτελέσουν οι γυναίκες σήμερα είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο να βρουν ισορροπία σε ένα νησί σαν τη Ρόδο;


Οι ρόλοι είναι πράγματι πολλοί και διαφορετικοί. Δεν θα έθετα το ζήτημα υπό το πρίσμα του τόπου αλλά των νοοτροπιών. Οι ρόλοι αλλάζουν, τα πρότυπα επανακαθορίζονται και η ισορροπία απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας στο περιβάλλον που κινείται μια γυναίκα, οικογενειακό, επαγγελματικό , κοινωνικό. Δυστυχώς, διαπιστώνω ότι τα στερεότυπα καλά κρατούν….



Πιστεύετε ότι αν ζούσατε κάπου αλλού θα είχατε κάνει –ή επιτύχει- περισσότερα;

Σαφώς. Τώρα πια είμαι σίγουρη γι αυτό. Όμως έκανα τις επιλογές μου κάποια χρόνια πριν, όχι με κριτήριο την επαγγελματική ανέλιξη και επιτυχία.


Τι δεν έχουν διεκδικήσει ακόμα όσο θα έπρεπε οι γυναίκες της Ρόδου;


Την παρουσία τους στα πολιτικά πράγματα αλλά σε πρώτους ρόλους.


Έχετε ζηλέψει κάτι που είδατε να συμβαίνει αλλού και δεν το βλέπετε να γίνεται στο κοντινό μέλλον και εδώ;

Έχω ζηλέψει μέχρι... θανάτου το Θέατρο Badminton και τις εκπληκτικές του παραστάσεις. Αυτή η μοναδική ατμόσφαιρα Broadway ή West End! Μαγεία!


Τι σας ξεκουράζει;

Σινεμά και πάλι σινεμά. Με προτίμηση στο παλιό κλασικό Hollywood και τον ιταλικό νεορεαλισμό. Τίποτα δεν συγκρίνεται με τη σκοτεινή αίθουσα. Θα μπορούσα να πηγαίνω σινεμά κάθε βράδυ ανελλιπώς. Κάθε σαιζόν προσπαθώ να βλέπω όσο γίνεται περισσότερες ταινίες στη μεγάλη οθόνη, όχι στο DVD. Αν δεν ήμουν δημοσιογράφος, θα ήθελα να ήμουν σκηνοθέτης. Είναι εκπληκτικό να στήνεις ολόκληρους κόσμους εκ του μη όντος!


Ποιο είναι το πιο κυρίαρχο χαρακτηριστικό σας;

Ένας πολύ καλός φίλος το χαρακτήρισε «επαναληπτική εφηβεία»! Όχι με την έννοια της ανωριμότητας αλλά του ενθουσιασμού μπροστά στα νέα ξεκινήματα. Νομίζω ότι είμαι έτοιμη για restart ανά πάσα στιγμή. Νιώθω ότι ξαναγιεννιέμαι από τις στάχτες μου … Πάμε πάλι απ’ την αρχή…

Ποια είναι η αγαπημένη σας κινηματογραφική ατάκα;

Της Scarlett O'Hara στο «Όσα παίρνει ο άνεμος»: “After all... tomorrow is another day”


Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση (motto);

Γίνε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, όχι μια δευτεροκλασάτη εκδοχή κάποιου άλλου.

Πως ορίζετε την επιτυχία;

Να χαρακτηρισθείς επιτυχημένος όχι από αυτά που κάνεις αλλά γι αυτά που είσαι. Αυτό σημαίνει ότι στην πορεία έχεις κάνει τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς.


 Η συνέντευξη στο περιοδικό Rodos Confidenrial - Αφιερωματικό τεύχος ''Woman Power - 25 γυναίκες που ορίζουν το νησί'' - Η φωτογράφιση από τον Περικλή Μεράκο έγινε στον Κινηματογράφο Παλλάς της Ρόδου.


 Πηγή: Rodos Confidential

1 σχόλιο:

  1. Poly diakritiki,me tromeri eksypnadaeinai i proti kyria ton Mutimedia sto omorfo nisi sas.Exei protognori antilipsi toy ti symvainei gyro tis,me organotiko pnevma kai syllektis ideon kai pliroforion,ma kai asteireyti ekfrastis.Giato thema gynaika den syzitoyme.Prokeitai gia monadiki omorfia kai paroysia.Stin Rhodes otan erxomai tin apolamvano apo makria,kai stin xora moy syntonizomai mesv internet.Den noiotho tin anagki tis syndesis me athinaika mesa.Mia paraklisi mono.Otan mila kai anaptysei tis idees tis na min tin diakoptete oi antres synadelfoi,giati empodizete toy tiletheates na syllavoyn tis skepseis tis.Eyxomai na ektimisete analoga tin prosfora tis,kai oi dimosiografoi kai oi tis topikis kinonias kathos diapistono oti einai mitra ideon kai neoterismoy.

    ΑπάντησηΔιαγραφή