Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Ο Μπρούκλιν Μπέκαμ δείχνει πώς το Instagram αλλάζει τον κόσμο της μόδας και προκαλεί αντιδράσεις

Όταν ο Μπρούκλιν Μπέκαμ αποκάλυψε στον λογαριασμό του στο Instagram ότι θα είναι ο φωτογράφος της νέας καμπάνιας του οίκου μόδας Burberry, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από επαγγελματίες φωτογράφους και μη που κατήγγειλαν νεποτισμό.

  Ο Μπρούκλιν Μπέκαμ δείχνει πώς το Instagram αλλάζει τον κόσμο της μόδας
Αμέσως μετά την ανακοίνωση του ονόματος του μόλις 16 ετών Μπρούκλιν, οι αντιδράσεις από τον κόσμο της φωτογραφίας ήταν κάτι παραπάνω από έντονες.

Ο φωτογράφος μόδας Κρις Φλόιντ δήλωσε στον Guardian ότι η απόφαση του οίκου μόδας αποτελεί «υποτίμηση της φωτογραφίας» και ότι δείχνει έλλειψη σεβασμού για τους σκληρά εργαζόμενους, έμπειρους φωτογράφους.

Ωστόσο, οι δηλώσεις του επικεφαλής της Burberry, Κρίστοφερ Μπέιλι άφηναν να εννοηθεί ότι η επιλογή του Μπρούκλιν δεν βασίζεται στους διάσημους γονείς του Βικτόρια και Ντέιβιντ Μπέκαμ, αλλά στον αριθμό των follower του στο Instagram -περίπου 5,9 εκατομμύρια άτομα τον ακολουθούν στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Κρις Φλόιντ αναγνωρίζει ότι ο λογαριασμός του Μπρούκλιν Μπέκαμ στο Instagram ήταν αυτός που προσέλκυσε τον οίκο μόδας, καθώς «οι άνθρωποι της ηλικίας του (Μπρούκλιν) είναι αυτοί στους οποίους στοχεύει ο Burberry ή αυτούς στους οποίους στοχεύει μελλοντικά». Ο ίδιος, πάντως, σημειώνει ότι όσο έξυπνη και αν είναι αυτή η επιλογή, δεν έχει σχέση με την καλή φωτογραφία.

 
 
Μάλιστα, ο φωτογράφος Τζον Γκόριγκαν που έχει εργαστεί με περιοδικά όπως το Esquire, το Grazia και ο Observer λέει ότι δεν αναμένει από τον Μπέκαμ να κάνει πολλά περισσότερα από το να πατήσει απλά το κουμπί της φωτογραφικής μηχανής.

«Εννοείται ότι δεν θα κάνει τον φωτισμό, δεν θα έχει ιδέα για τα προγράμματα, τις μηχανές ή το Photoshop» σημειώνει, λέγοντας ότι η επιλογή του Μπέκαμ ως φωτογράφου της νέας καμπάνιας τον εξοργίζει. «Τα ονόματα πουλάνε, έτσι δεν είναι;» προσθέτει.

Είναι γνωστό ότι πολλές εταιρείες ενδυμάτων και οίκοι μόδας διαφημίζουν τη δουλειά τους μέσα από το Instagram και άλλες ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, πληρώνοντας ανθρώπους που έχουν πολλούς follower για να φωτογραφηθούν φορώντας δικά τους ρούχα.

Όπως αναφέρει το BBC, η επιλογή του Μπρούκλιν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν την βιομηχανία της μόδας.

Ο ίδιος ο Μπέιλι, επικεφαλής του οίκου Burberry, είπε: «Ο Μπρούκλιν έχει σπουδαίο βλέμμα για εικόνες και το Instagram λειτουργεί υπέροχα ως πλατφόρμα για να δείξει τη δουλειά του».

Ο Μπρούκλιν Μπέκαμ είναι το δεύτερο παιδί της οικογένειας Μπέκαμ που εργάζεται για τον οίκο μόδας. Ο Ρομέο Μπέκαμ είχε συμμετάσχει σε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του οίκου Burberry, η οποία είχε 11 εκατομμύρια προβολές τις πρώτες 48 ώρες.


Οι Μπέκαμ δεν είναι το πρώτο παράδειγμα του πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνουν τις «μετοχές» ενός ανθρώπου στον κόσμο της μόδας. Για παράδειγμα, η Κένταλ Τζένερ που έγινε γνωστή από το Keeping Up with the Kardashians έχει 48 εκατομμύρια follower στο Instagram και 15,3 εκατομμύρια στο Twitter και θεωρείται «βασίλισσα» των social media.

Όπως αναφέρει ο Σκοτ Γκάλογουεϊ, καθηγητής marketing στο NYU Stern School of Business στη Νέα Υόρκη, αυτός είναι πιθανότατα ο λόγος που έγινε το νέο πρόσωπο της εταιρείας Estee Lauder.

Αν και η σχέση ανάμεσα στην αύξηση των πωλήσεων και την προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δύσκολο να ερευνηθεί, οι εταιρείες ενδυμάτων και οι οίκοι μόδας θεωρούν ότι οι αναρτήσεις σε Instagram και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μία φτηνή διαφήμιση, η οποία μοιάζει στους υποψήφιους πελάτες πιο προσωπική και αυθεντική.

Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Όπως αναφέρει η Έμμα Πάρλονς, επικεφαλής ψηφιακών μέσων μόδας και ομορφιάς στην εταιρεία Push PR, οι φωτογραφίες αυτές «δεν αποκαλύπτουν πολλά. Ό,τι βλέπουμε είναι αυστηρά μελετημένο. Ναι, οι οίκοι μόδας χρησιμοποιούν τα social media για να προσεγγίσουν τους θαυμαστές τους, αλλά με έναν πολύ ελεγχόμενο τρόπο».

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη


 
Newsroom ΔΟΛ