Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Οι Pierre et Gilles και οι... ακραίες φωτογραφίες τους






 Διάσημοι για την ποπ αισθητική της δουλειάς τους,  οι Pierre et Gilles συναντήθηκαν το 1976 στα εγκαίνια της μπουτίκ του Kenzo στο Παρίσι. Δύο μήνες αργότερα άρχισαν να ζουν και να εργάζονται μαζί με τον Pierre να τραβάει φωτογραφίες και τον Gilles να παρεμβαίνει σε αυτές, να τις επιχρωματίζει, να τις ζωγραφίζει.

Τα σουρεαλιστικά περιβάλλοντα που δημιούργησαν αλλά και ο φευγάτος τρόπος με τον οποίο απαθανάτισαν τις διασημότητες της show biz, από τον Αντι Γουόρχολ ως τον Ιγκι Ποπ και τη Μαντόνα, τους έδωσαν γρήγορα φήμη.





Οι ίδιοι πάντα πιστοί στην αισθητική τους και στα μέσα που χρησιμοποιούν στην τέχνη τους (το κομπιούτερ και οι ευκολίες που παρέχει δεν έχουν θέση στο ατελιέ τους όπου όλα γίνονται με το χέρι) συνεχίζουν να καυτηριάζουν τη σύγχρονη κοινωνία...

 Είναι γνωστοί γιατί φτιάχνουν μόνοι τους τα σκηνικά και τα κοστούμια των φωτογραφιών, βρίσκουν τα μοντέλα, ρετουσάρουν και επιμελούνται τις λεπτομέρειες στα πάντα.

Aσχολήθηκαν με διάφορα θέματα. Αγαπημένα τους, καθώς και δικά μου, μυθολογία και θρησκευτικότητα. Διασκεύαζαν με δικούς τους τρόπους γνωστούς μύθους και ιστορίες. Οι σειρές τους με πρόσωπα από την ελληνική κυρίως μυθολογία και τους Αγίους είναι από τις πιο γνωστές.

Φωτογράφισαν όλους τους διάσημους των περασμένων δεκαετιών, από Μαντόνα και Κάιλι έως Κατρίν Ντενέβ και Νίνα Χάγκεν, Τερί Μιγκλέρ και Μπόι Τζορτζ.

Φυσικά ενεπλάκησαν και με το χώρο του κινηματογράφου. Φυσικά όχι για να παίξουν, απέκτησαν μόνο εικαστική σχέση. Συνήθως κάναν αφίσες για ταινίες.

Ασχολήθηκαν και με εξώφυλλα δίσκων. Η μουσική βιομηχανία ουκ ολίγες φορές δανείστηκε όχι μόνο τους ίδιους (όπως το «Diamonds for Breakfast» της Δαλιδά ή το εξτρεμιστικό «Α Lover Spurned» του Μαρκ Αλμοντ) αλλά και την τεχνοτροπία τους.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου