Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

Η Κέιτ Γουίνσλετ δεν έχει δει ποτέ τον εαυτό της στην τηλεόραση



 Η Κέιτ Γουίνσλετ έχει καταλάβει ότι η τελειότητα δεν μας κάνει ευτυχισμένους. Θεωρεί ότι τα λάθη του παρελθόντος είναι διδακτικές εμπειρίες. Απαιτεί στα 45 της να παίζει ρόλους αυθεντικών γυναικών, όπως αυτές που συναντά στον δρόμο, και όχι καλογυαλισμένες κούκλες με αψεγάδιαστα σώματα. Πασχίζει ως εργαζόμενη μητέρα να είναι αρκετή. Και αυτό την κάνει ενοχική. Ξέρει ότι είναι ταλαντούχα, διάσημη, επιτυχημένη, αλλά δεν το κάνει μεγάλo θέμα. 

Απροσποίητα ανθρώπινη. Αυτό είναι το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό της Κέιτ Γουίνσλετ. Και μπορεί να τραβήξει τον εκάστοτε συνομιλητή της σαν μαγνήτης. «Καλώς ορίσατε στην πιο γαμάτα περίεργη συνέντευξη», λέει σε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο στο Zoom, που ξεσπούν σε γέλια στα «παράθυρα» και σπάει ο πάγος, εξατμίζεται στο διαδικτυακό cloud η αμηχανία και ξεκινά η απολαυστική συνομιλία με την πρωταγωνίστρια της μίνι δραματικής αστυνομικής σειράς επτά επεισοδίων του ΗΒΟ «Mare of Easttown», που θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 18 Απριλίου στο Vodafone TV. 

 

Από τις ταινίες του Netflix «Τα θραύσματα μιας γυναίκας» και το «I Care A Lot» μέχρι το «Mare of Easttown» του HBO, παρατηρεί κανείς μια τάση στα σπάργανά της: τη νέα μυθοπλαστική τηλεοπτική αφήγηση, που θέλει τις ηρωίδες να στροβιλίζονται ψυχορραγώντας γύρω από την έννοια της σύγχρονης γυναικείας ταυτότητας. Η θλίψη και η περιπλοκότητά τους είναι διαπεραστική, όπως και η αδυναμία διαχείρισης της κατάστασης. Υπάρχει πλέον μια στροφή του ενδιαφέροντος των δημιουργών για τη γυναίκα που δεν απεικονίζεται αποκλειστικά ως μητέρα ή ερωμένη. 

Οι «δύστροπες» γυναίκες της νέας τηλεόρασης

Η Γουίνσλετ πρωταγωνιστεί στον ρόλο της Μερ, μιας μητέρας που κουβαλά ενοχή, υπαρξιακή οδύνη και θλίψη. Ο γιος της αφαίρεσε τη ζωή του, ο γάμος της κατέρρευσε και η καριέρα της ως αστυνομικού πήρε την κάτω βόλτα. Δεν μπορούσε να μην αποδεχτεί αυτόν τον ρόλο. «Τα πρώτα δύο επεισόδια της σειράς τα διάβασα το 2018. Γύριζα τότε την ταινία “Black Bird” και ετοιμαζόμουν να ξεκινήσω τα γυρίσματα του “Ammonite”. Δεν μπορείς να αντισταθείς στη Mερ, είναι μια γυναίκα που κουβαλά τόσο εσωτερικευμένο πόνο, σχεδόν πεθαίνει ψυχικά. Αλλά πρέπει να βρει τρόπους να είναι λειτουργική, γιατί είναι μητέρα και γιαγιά. Κυρίως γιατί η μικρή κοινωνία της πόλης της το απαιτεί από εκείνη. Είναι μια γυναίκα που δεν είναι αρεστή στον θεατή. Βιώνει την υπαρξιακή της αγωνία, πενθεί τον χαμό του γιου της, τη διάλυση του γάμου της, πρέπει να δείχνει δυνατή ενώ νιώθει ευάλωτη. Είναι εξαιρετικά ανθρώπινη γιατί είναι περίπλοκη και όχι μονοσήμαντα συμπαθητική ή αντιπαθητική. Αυτός ο χαρακτήρας είναι το όνειρο και ταυτόχρονα ο εφιάλτης κάθε ηθοποιού». Εν τω μεταξύ, λόγω της πανδημίας, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ περισσότερο καιρό, μέχρι τελικά που η Μερ «τρύπωσε στον ψυχισμό μου και δεν μπορώ να την αφήσω να φύγει από τη ζωή μου. Με στοιχειώνει». 

i-keit-goyinslet-den-echei-dei-pote-ton-eayto-tis-stin-tileorasi0
© Kirk McKoy/Contour/ Getty Images/ Ideal Image

Τι μπορεί να μάθει κανείς περνώντας μισή ώρα με την Κέιτ Γουίνσλετ; Ότι ως παιδί υπέστη bullying και κάνει τα πάντα ως μητέρα και γυναίκα ηθοποιός για να μην πέσει θύμα λεκτικής ή και σωματικής κακοποίησης κανένα παιδί ή νέος ηθοποιός στα γυρίσματα που εκείνη συμμετέχει. Ήταν παρούσα σε όλες τις ερωτικές σκηνές στο «Mare of Easttown». Έχει κάτι το μητρικό, θέλει να μαγειρεύει για τους συναδέλφους και τους συνεργάτες της, οι οποίοι επιβεβαιώνουν ότι το κάνει εξαιρετικά. Δεν φαίνεται να κουβαλά ίχνος ντιβισμού και ματαιοδοξίας. Απεναντίας, νιώθει έντονα την ανάγκη να εμφανίζεται στην κάμερα άβαφη, όπως χιλιάδες γυναίκες κυκλοφορούν στην καθημερινότητά τους.  

Ο μύθος της άπιαστης ομορφιάς 

«Βλέπουμε πλέον ότι αλλάζει, σιγά σιγά αλλά συνεχόμενα, ο τρόπος που παρουσιάζονται στην οθόνη οι γυναίκες. Πιστεύω ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προάγουν ένα πρότυπο ομορφιάς που δεν είναι υγιές και το θεωρώ ανέφικτο, απλησίαστο, καθόλου ρεαλιστικό. Διαφωνώ κάθετα με αυτό και στους δικούς μου ρόλους θέλω να προάγω το ρεαλιστικό πρόσωπο μιας γυναίκας. Δεν πιστεύω ότι μια σύγχρονη γυναίκα έχει τόσο χρόνο στην καθημερινότητά της να κοιτάζεται στον καθρέφτη και να ανησυχεί αν έστρωσε καλά η μάσκαρα. Είμαι μια εργαζόμενη γυναίκα, που καθημερινά πρέπει να φροντίσω το φαγητό και το διάβασμα των παιδιών μου. Ποιος έχει τόσο χρόνο να ασχολείται με την εξωτερική του εμφάνιση; Αυτός ο χαρακτήρας δεν έχει καλοχτενισμένα μαλλιά, δεν βάφεται γιατί δεν έχει χρόνο να το σκεφτεί. Δεν μπορείς να κρίνεις έτσι μια γυναίκα. Μια γυναίκα που είναι στοργική φίλη, μητέρα και σύντροφός είναι ένας όμορφος άνθρωπος. Δεν έχει σημασία η εμφάνιση. Δεν υπάρχει η τελειότητα των σόσιαλ μίντια», τονίζει στη συνέντευξη. 

i-keit-goyinslet-den-echei-dei-pote-ton-eayto-tis-stin-tileorasi2
Η Κέιτ Γουίνσλετ σε σκηνή από τη σειρά «Mare of Easttown», όπου υποδύεται τη Μερ, μια ψυχικά βασανισμένη αστυνομικό. ©Michele K Shor/ ©2021 Home Box Office, Inc. All rights reserved

Η σειρά «Mare of Easttown» είναι σκοτεινή, αλλά συνάμα μιλάει για την αξία της μικρής κοινότητας που σε περιόδους κρίσης και ανάγκης συσπειρώνεται και δείχνει την αλληλεγγύη της. «Αυτό λαχταράμε όλοι τώρα στην καραντίνα, την κανονικότητα, την αίσθηση ότι κάπου ανήκουμε και δεν είμαστε μόνοι μας, αυτό το ανεκτίμητο του να χτυπάς την πόρτα του γείτονά σου και να ζητάς λίγη ζάχαρη ή τόνικ για το πότο στη δική μου περίπτωση, τόνικ και αυγά ζητάω συνήθως», λέει. «Η έννοια της οικογένειας και της μικρής τοπικής γειτονιάς είναι ένα από τα θέματα της σειράς, πιστεύω και της ζωής μας. Η αποδοχή και η συγχώρεση είναι επίσης τα θεματικά μοτίβα της σειράς».
 
Νιώθει τυχερή, τη μεγάλωσαν γονείς που της έδειξαν αγάπη, τη φρόντισαν και τώρα έμαθε να φροντίζει. Της δίδαξαν ταπεινότητα, και έτσι ζει, παρά τη φήμη της, μια ζωή χαμηλών τόνων. Είναι σταρ. Αλλά, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται για μια γυναίκα με τόσο αναγνωρίσιμο πρόσωπο, δείχνει προσγειωμένη. Και συμφιλιωμένη με τη ματαιοδοξία της. 

Μαθήματα υποκριτικής από μια βραβευμένη σταρ 

Η Κέιτ Γουίνσλετ δεν είναι μια ηθοποιός που διαβάζει ένα σενάριο και λέει απλώς τα λόγια του ρόλου. Εν προκειμένω, παίζει μια ντεντέκτιβ που ερευνά εξαφανίσεις κοριτσιών. Πέρασε σχεδόν αστυνομική εκπαίδευση για να κρατά το όπλο ρεαλιστικά στις σκηνές, ζήτησε από μια μυστική αστυνομικό να τη βοηθήσει να μπει στον ρόλο της, μπήκε σε περιπολικό και έκανε παρακολουθήσεις ξημερώματα φορώντας αλεξίσφαιρο γιλέκο σε επικίνδυνες γειτονιές της Πενσιλβάνια. Πέρασε αρκετό χρόνο μιλώντας σε γονείς που έχασαν το παιδί τους από αυτοκτονία. Μίλησε σε ομάδες που βοηθούν τους γονείς να διαχειριστούν τη θλίψη τους. Ζήτησε από ειδικούς να τη διαφωτίσουν σε θέματα παιδιών με ψυχικές ασθένειες. Στη σειρά είναι μια ντετέκτιβ που ο πρώτος της γιος, χρήστης ναρκωτικών, αυτοκτόνησε. Θέλησε να καταλάβει πώς θα ήταν η ίδια ως μητέρα ενός παιδιού που νοσεί ψυχικά. «Αυτή είναι η δική μου μέθοδος, να εξαφανίζομαι σιγά σιγά και να γίνομαι ο ρόλος που παίζω», συμπληρώνει. 

Είναι μια τηλεοπτική σειρά που μιλάει για μια δυσλειτουργική σχέση μητέρας και γιου. Και η ηρωίδα νιώθει βαρύ το τίμημα της αποτυχίας. «Όλες οι μητέρες νιώθουν κάποιου είδους ενοχή όσον αφορά τα παιδιά τους. Για τον χαρακτήρα της Μερ μπορώ να πω ότι δημιούργησα μια τραυματική εμπειρία και ακόμα και σήμερα οι δικοί μου γιοι μού λένε “μαμά, ήταν όλα ψέματα, δεν υπάρχει ο Κέβιν πραγματικά”. Ακόμη δεν έχω καταφέρει να το ξεπεράσω. Δεν μπορούσα να αντικρίσω κατάματα τον ηθοποιό που έπαιζε τον γιο μου. Τόσο με επηρέασε ο ρόλος», συμπληρώνει αρκετά φορτισμένη συναισθηματικά. 

Το παρελθόν μάς καθορίζει

«Δεν βλέπω ποτέ τον εαυτό μου στην τηλεόραση. Πρόσφατα, στα βραβεία Bafta, μου ετοίμασαν ένα τιμητικό βίντεο και το μόνο που σκεφτόμουν παρακολουθώντας τον εαυτό μου είκοσι χρόνια πίσω είναι το εξής: πώς στο καλό μου έδιναν δουλειά οι σκηνοθέτες; Δεν μπορώ να με δω σε παλιές δουλειές μου. Εντοπίζω μόνο τα λάθη που έκανα. Αυτό που έχω πάρει ως μάθημα από το δικό μου παρελθόν είναι ότι δεν μπορείς, όσο κι αν πασχίζεις, να κρατήσεις την προσωπική ζωή μακριά από την επαγγελματική σου. Δεν γίνεται. Οπότε, προχωράμε. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της σειράς, ο σύζυγός μου μου έλεγε “την Κυριακή λέω να πάμε για brunch, συμφωνείς» και τον κοιτούσα απειλητικά λέγοντας: “Έχεις πάρει κάτι; Τη Δευτέρα έχω τη μεγάλη σκηνή που η Μερ βλέπει την ψυχολόγο και μιλάει για την αυτοκτονία του γιου της, δεν καταλαβαίνεις τι περνάω;”. Και απλώς μου έλεγε “ωραία, να σου μαγειρέψω κάτι να μείνουμε μέσα να προετοιμαστείς”. Φυσικά, του απαντούσα αρνητικά. Είναι άγιος, αλλά η δουλειά μου είναι κι αυτή κομμάτι της οικογένειας και της ζωής μου. Ευχαριστώ τα παιδιά μου που μου επέτρεψαν να είμαι ηθοποιός, αυτούς τους μήνες που δούλευα στην Αμερική ήμουν μακριά τους», καταλήγει με ένταση.  

Info: Το «Mare of Easttown» προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV. Πρεμιέρα 19/4 και νέο επεισόδιο κάθε Δευτέρα.

https://www.kathimerini.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου