Ενα μπουντουάρ μόνο με παπούτσια.Τα
διαμάντια, οι γούνες, τα snapshots του Μπάρτον που δεν ξεπέρασε, οι
κρυφές γωνιές της ζωής της Τέιλορ γίνονται βιβλίο και έκθεση.
Το 2011 ήταν η χρονιά θανάτου της Ελίζαμπεθ Τέιλορ. ¨Ηταν και η χρονιά που η φωτογράφος Κάθρην ΄Οπι απαθανάτισε όλες τις γωνιές του προσωπικού της καταφυγίου
Μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου του 2011, η καταξωιμένη φωτογράφος είχε πρόσβαση στη βίλα της θρυλικής Ελίζαμπεθ Τέιλορ στο Μπελ Αιρ στον αριθμό 700 της οδού Nimes μέσω του κοινού τους λογιστή. Τις ώρες που η φωτογράφος έκανε κλικ στις συλλογές από παπούτσια Chanel, τις αμέτρητες φωτογραφίες, τα ανεκτίμητα κειμήλια, τις γούνες, τα διαμάντια, τους πίνακες και τα άλλα έργα τέχνης του κινηματογραφικού μύθου του 20ου αιώνα, η σταρ βρισκόταν στην κρεβατοκάμαρά της. Οι δυο γυναίκες δεν συναντήθηκαν ποτέ. Κανείς δεν είχε μάθει ότι η ΄Οπι απέκτησε τη δυνατότητα να φωτογραφίσει τα πιο προσωπικά, πολύτιμα κι αγαπημένα αντικείμενα και χώρους της Ελίζαμπεθ Τέιλορ.
Η ΄Οπι συνέχισε να φωτογραφίζει το σπίτι και μετά το θάνατο της Λιζ
Τον Μάρτιο του 2011 η Ελίζαμπεθ Τέιλορ εισήχθη στο νοσοκομείο και πέθανε στις 23 του ίδιου μήνα. Η ΄Οπι συνέχισε να δουλεύει με ακόμα μεγαλύτερο πάθος. Αποτέλεσμα των λήψεών της είναι το βιβλίο που είδε πριν από λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, κρύσταλλα, εικόνες του Βούδα, βιβλία "για το πως να σαγηνεύσετε Αγγέλους" και αμέτρητα snapshots του Ρίτσαρντ Μπάρτον - του άντρα που η Ελίζαμπεθ Τέιλορ παντρεύτηκε δυο φορές και δεν ξεπέρασε ποτέ - έχουν περάσει στην αιωνιότητα.
Κι όσο για τα μυθικά της κοσμήματα, βρίσκονται στις πρώτες και τελευταίες σελίδες του βιβλίου. Πρόκειται για τα αξίας 183,5 εκατομμυρίων μπιζού που δημοπράτησε ο οίκος Christie's.
«Τοποθετήσαμε τα κοσμήματά της στον ήλιο σφραγίζοντας μια στιγμή σιωπής»
«Την τελευταία μέρα της φωτογράφησης τοποθετήσαμε τα κοσμήματά της στον ήλιο σφραγίζοντας μια στιγμή σιωπής για τις αγαπημένες και μνημειώδεις συλλογές της», αναφέρει η ΄Ότι. «Σαν καλλιτέχνης που δημιουργώ εικόνες, έχω πλήρη συναίσθηση του τι σημαίνει να κομίζεις μαρτυρίες και ντοκουμέντα σ' έναν ταχύτατα ανερχόμενο κόσμο».Και συμπληρώνει: «Το σπίτι της Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο εσωτερικός της κόσμος, είναι ένας φόρος τιμής στην απίθανη ζωή που μοιράστηκε με την οικογένεια και τους φίλους της».
Και είναι ο σύνδεσμος μεταξύ των δυο γυναικών, ο λογιστής της Τέιλορ, Τιμ Μέντελσον ο οποίος πιστεύει πως η Τέιλορ γνώριζε ότι αυτό το «πορτρέτο» της θα ήταν το τελευταίο.
«Η Ελίζαμπεθ ήταν τόσο πολύ (μέσα) στον κόσμο, αλλά (ταυτόχρονα) ήταν πάντα πολύ "πριβέ" στο σπίτι της. Δεν ήθελε να γίνεται εκεί καμία φωτογράφηση. Μεγάλωσε στα στούντιο της MGM. Πρέπει κανείς να έχει μια διαφορετική ζωή και να κατανοήσει τη σημασία αυτού. «Θα πρέπει, όμως, να είχε καταλάβει τη σημασία αυτού που ήθελε να κάνει η Κάθυ. Δόξα τω Θεώ μπορούσε να τα "πιάσει" όλα...», αναφέρει στο βιβλίο.
- Το βιβλίο 700 Nimes Road με την υπογραφή Catherine Opie κυκλοφόρησε την 1η Σεπτεμβρίου του 2015. Η δουλειά της ΄Οπι θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) του Λος ΄Αντζελες από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 8 Μαΐου 2016.
Το μπλε δωμάτιο
Κοσμήματα
Δακτυλίδη Bulgari με κίτρινο διαμάντι που πουλήθηεκ για 962.500 δολάρια
Φωτογραφίες: Catherine Opie. Ευγενική δωρεά: Regen Projects Λος ΄Αντζελες και Lehmann Maupin, Νέα Υόρκη και Χογκ Κογκ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου